Problem vid inloggning

Vanliga problem vid inloggning/skapande av konto, anmäla till aktivitet.

Gå igenom punkterna nedan, följ guiden. Lyckas ni fortfarande inte – skicka ett e-post så kontaktar vi er och gör vi det tillsammans.

...

För felsökning behöver vi DELTAGARENS personnummer, namn och/eller medlemsnummer.

 

 

Vanliga orsaker till problem:

  1. Jag kan inte logga in
    Oftast beror det på felaktig inmatning av personnummer - följ denna guide
     
  2. Varje deltagare måste ha ett eget konto
    – det går inte att registrera sig som förälder och anmäla sitt barn eller ungdom genom det kontot.
     
  3. Det är DELTAGARENS personnummer som skall anges
    med 12 siffror, både när man skapar kontot och loggar in.
    ÅÅÅÅMMDDNNN - DVS Årtal med fyra siffror, inga bindestreck

     
  4. Glömt lösenordet
    – det går att beställa nytt via hemsidan, se nedan.
     
  5. Inloggad på fel konto
    Om man har flera barn, ungdomar i föreningen bör man kontrollera att man är inloggad på rätt konto, under ”Mitt konto”.
     

Guider för vanliga problem:

 

 

 


 

Det finns ingen knapp att anmäla mig via?!

Möjliga anledningar

  1. Har ni ett konto - annars skapa ett! För köplats eller lägeranmälan behövs inte medlemsavgift erläggas!
     
  2. Är ni inloggade?
     
  3. Anmälan ännu inte öppen/Har stängt för terminen... (Bokning: Stängd)
     
  4. Anmälan öppen med förtur - och ni har inte förtur... (Bokning: Öppen med förtur)
     
  5. Åldersspärr - vanligaste orsaken!

 

Åldersspärr innebär att deltagaren måste ha rätt ålder för att kunna anmäla till gruppen. Annars ser man bara gruppinfo – men ingen anmälningsknapp. Det står på gruppens sida vilka åldrar som gäller för varje grupp.

 

  • Kontrollera att deltagarens och gruppens ålder överenstämmer
  • Kontrollera att du är inloggad med rätt konto?

...
EX:
 Förtrupp är en öppen grupp, för 6-åringar. För att kunna anmäla sig till, eller ställa sig på kö till denna grupp, krävs att inloggad person, fyller 6 år senast HT innevarande läsår.


 

 

 

Felsökning inloggning - gör så här:

 

  • Gör steg 1-5, kontrollera att du anger personnummer i rätt format
     
  • Om du begär nytt lösenord skickas till den adress du angav när du skapade kontot.
     
  • Lyckas du ÄNDÅ inte logga in - skicka ett e-post så kontaktar vi er och gör vi det tillsammans
     
  • Om du lyckas, och hittar varför det inte fungerade tar vi tacksamt emot information om vad som blev fel – oavsett om det var vårt eller ert fel.
     
    • Var det vårt- jättebra då behöver vi info så vi kan vi fixa det
       
    • Var det ”ert fel/misstag” så är det bra att veta vad vi skall tipsa andra om, kanske anpassa informationen så risken att man gör fel - blir mindre.

 

 

Inloggning på kontot, steg för steg:

 

  1. Gå till sidan www.karlskronagf.se
     
  2. Tryck på ”Logga in” uppe i högra hörnet
     
  3. Ange deltagarens personnummer – med 12 siffror, och lösenord.





    4. Har man glömt lösenord finns en möjlighet att begära nytt:




    5. Viktigt att personnumret anges i rätt format, 12 siffror:
    OBS: Personnummer i formatet: ÅÅÅÅMMDDXXXX eller ÅÅÅÅMMDD-XXXX


    Man KAN använda ett Användarnamn, om man har skapat ett. Annars är det alltså personnumret, med 12 siffror, som ska anges.

 

 

Kontrollera vilket konto du är inloggad på

 

Är man inloggad på fel måste man först logga ut, för att sedan logga in igen - med rätt namn/personnummer.

 

Under "Mitt konto" ser man namnet på den som är inloggad

 

Är det "fel" namn där:

  1. Gå på "Logga ut", antingen direkt på menyn eller i listen.
  2. Tryck på "Logga in" - och ange rätt persons personnummer - med 12 siffror!
  3. Kontrollera igen att du är inloggad på rätt konto
  4. Nu kan du boka plats, kontrollera info om rätt deltagare