Avboka plats

Avbokning av plats före gruppstart gör deltagare eller förälder själv genom att logga in på deltagarens konto. Vid avbokning via e-post förbehåller sig föreningen att ta ut en administrativ avgift.

Avbokning efter gruppstart måste ske via e-post. 

Vid avbokning tillämpar vi lagstadgad Ångerrätt. Information om denna hittar du i den information du fick tillsammans med din bokning samt under "Info & kontakt" > "Vanliga frågor".

Hur gör jag för att:


Avboka plats FÖRE gruppens startdatum

Före terminen har startat kan du själv avboka din plats genom att logga in på deltagarens konto på vår hemsida. Kreditering av eventuell faktura görs då automatiskt till deltagarens medlemskonto enligt vår Ångerrätt. Om Ni önskar inbetalda medel återbetalda måste detta beställas separat - se nedan.

Om du väljer att istället avboka via e-post tar vi ut en administrativ avgift.


Avboka plats EFTER att gruppens startdatum

Vid avbokning efter gruppstart måste detta ske via e-post. E-post skickas till: info@karlskronagf.se. En avgift tas ut för administration och försäkring.

Ange:

  • Medlemsnummer
  • Namn på deltagare
  • Grupp
  • Telefonnummer

Om ni samtidigt önskar betalt belopp återbetalt ange även:

  • Kontonummer
  • Namn på kontohavare

Utbetalning/Återbetalning

Om du har betalt den plats du avbokar så skapas ett tillgodo på deltagarens konto som automatiskt används vid nästa bokning. Återbetalning/Utbetalning görs inte automatiskt.

Om Ni önskar återbetalning av beloppet, måste Ni meddela oss detta via e-post. Detta gör ni EFTER ni avbokat platsen. 

För att kunna genomföra en återbetalning måste vi ha:

  • Namn på deltagaren
  • Medlemsnummer
  • Grupp som ni önskar återbetalt för
  • Kontonummer som pengarna skall återbetalas till
  • Namn på kontoinnehavaren

Denna information skickas via e-post till: info@karlskronagf.se